FIFA Skandalı: Hıncal Uluç

Şimdi bir düşünün.. 1/16 final maçında Fransa, ya Arjantin, ya İzlanda, ya Nijerya ile oynayacak.. Dünya Kupası‘nın son kalan 15 maçından biri bu.. İçlerinde doğru dürüst ilgi çekeni olmayan

Seyahatname: Kaya Resimleri Gezi Notları

Kapak : Samet Köse, Kapak Fotoğrafı: Zeki Akakça
Basımevi : Alemdar Ofset
Dizgi : Mehmet Yılmaz
Editör : Hazırlayan: Nevin Somuncuoğlu, Sencer Burak Somuncuoğlu, Yusuf Yılmaz Araç, Yasin Cemal Galata, Halil Korkut

Açıklama

2004 yılında, Kazakistan ve Kırgızistan’a bir grup iş adamı gezi düzenlemişler ve bana “bu gezide eşlik edip fotoğrafları çeker misiniz” şeklinde bir teklifte bulunmuşlardı. Ben de “seve seve yaparım” dedim.

Orta Asya’ya ilk kez bu grubun fotoğrafçısı olarak gittim. Kazakistan Almatı Ortaklık müzesi, daha sonra Almatı’nın 170 km. uzaklığında Tamgalı Say kaya resimleri alanını gezdik. Kaya resimleriyle ilk Tamgalı Say’da tanıştım. Benim için farklı bir dünya idi. Ama bir tek yeri görerek kaya resimlerini anlamlandırmak kolay değilmiş!

Almatı’dan Kırgızistan Bişkek’e geçtik. Bişkek’te, böyle bir grubun geldiğini duyan Türkiye Türkleri bizlerle tanışmak için geldiler. “Burada Saymalı Taş diye bir yer var fakat 3500 rakımda gidilemiyor” dediler. Ben de önümüzdeki yıl buraya geleceğimi söyledim.

2005 yılında Kırgızistan Saymalı Taş’a gitmek üzere karar verdik. 2004 yılında Almatı – Bişkek’teki çalışmalarımız Atlas dergisinin Ağustos 2004 sayısında yayınlandı ve ilgi de gördü. Bu alanda ortaya koyduğum ilk çalışma da o olmuştu.

2005 yılında iki arkadaşımın desteğiyle Kırgızistan’a yola çıktım. O gece Bişkek’ten hareket ederek yola çıktık,onsekiz saat süren bir yolculuktan sonra küçük bir obada konakladık. Ertesi gün on saatlik at yolculuğu sonunda Saymalı Taş’a ulaştık. Saymalı Taş’ı gördükten sonra burada başka bir şeyler olduğunu düşünmeye başladım. Orası ikinci bir ufuk noktası oldu. Tabii her yaptığımız seyahatten sonra düşüncelerimiz değişmeye başladı.